Första fästingen bildade oro

Första fästingen jag hittar som sitter fast på en av mina hundar satt fast på Luna… Den satt under hakan på henne och jag hittade den imorse, det var rött, faktiskt väldigt mycket svullet och ganska mycket sönderkliat. Luna har kliat bort mycket mycket päls och är sårig och varig. Det ser inte bra ut. Jag får ont i magen. Jag har klippt päls och baddat med klorhexodin och hoppas det ska gå åt rätt håll nu, att svullnaden ger med sig och att det röda och irriterade ger med sig. När Luna är utom synhåll och jag inte har 100% koll på henne får hon därför nu ha tratt. För jag ska göra allt så det går åt rätt håll.

Behöver jag säga att jag köpte fästinghalsband och medel idag?! Jag tror det giftet som sitter i dem produkterna gör mer nytta än en ond fästingsjukdom.

Det här är inte en rolig blick…

Kommentera

