Stadga och störningar

Fick inspiration från Sara och tränade in detta.

20120419-235358.jpg

Jag märkte när vi började träningen att vid läggande av godis framför honom framkommer en naturlig stadga som är alldeles underbar och jag vet precis hur jag ska belöna fjärren i framtiden. Han fryser fast i backen beroende på vilken position jag sätter honom i. Har använt igår när vi gick till en konstgräsplan i närheten – satte honom, gick bort kanske 20 meter och kallade in! Han kom ju såklart till mig, vi lekte och sprang sen till godiset! Helt perfekt!

20120419-235629.jpg

Funkar även sittandes och med godare godisar än torrfoder som tex fläskfilé och ost!

Idag var vi på brukshundklubben och fick träna lite bland andra hundar (som vi kände) . Han lyssnade och koncentrerade sig på mig. Vi klickertränade lite, körde sitt ligg och stadga i alla beteenden. Även tasstarget på avstånd – uppnådde ca 5 meter idag! Duktig tåsse! Lekte även massor och var passiv och när han tyckte det såg för kul ut bland de andra hundarna och tänkte sticka – körde vi inkallning. En gång var jag inte riktigt med själv och då for han iväg till kampade och pratade Molly (som är hans första lekkamrat och halvsyrra) Jättenöjd med honom, vilken toppengrabb jag fått hem!

20120420-000040.jpg

One thought on “Stadga och störningar

Kommentera

