Doggy professional cup

Jag och Yes tävlade ju i söndags inofficiellt på doggy professional cup. Himla kul event och kommer absolut besökas nästa år också, förhoppningsvis med bättre resultat. Vi diskade oss i båda loppen. I hopploppet kan jag helt klart skylla det på mig men i agilityloppet kanske lite på oss båda. Yes smet från kontaktfältet rakt ner i en tunnel – där hon egentligen inte skulle tagit tunnel men den stod ju väldigt inbjudande rakt framför henne. I hopploppet skyller vi på dålig handling och planering från min sida och även lite dålig fart. Kan dock erkänna att hade jag haft bättre fart i agilityloppet hade jag kunnat förhindra disk där också. Men vi har lärt oss lite igen, himla bra det där med agilitytävlingar.

– Yes stannar inte på kontaktfält på tävling, MÅSTE tränas mer. Nu har vi börjat nöta kontaktfältsbeteende på stenar på stubbar, ja allt vi hittar utomhus för att befästa det bättre. Ska skrika lite åt henne på tävling om det är så att det kan gå riktigt fel så som det gjorde nu i helgen.

– Yes tjuvstartade i agilityklassen, något hon aldrig gjort förut. Hann inte korrigera men det är något jag tänker belöna upp! (att sitta kvar i starten alltså – inte att tjuva)

– Pratar jag med henne för tidigt innan sväng, river hon.

– A-hindret är jag sjukt nöjd med, jag släppte precis i tid och inga missförstånd.

– Det här med att väja för tunnlar är något vi behöver öva på – på mediumhöjd så vi får till farten som finns på tävling även på träning.

– Hon är jävligt häftig att köra på tävling och har ett snyggt tryck och känslan i henne är alltid tiptop!! 🙂

Bjuder på agilityklassens film och hoppas att jag får hoppklassfilmen av Linnéa snart! 🙂

Måste även skriva en grej som var en vinst i sig – hon kampade med mig inne i ridhuset innan tävlingen  och även efter!! 😀 – Helt fri från miljöproblemet denna gång! Tjiho

4 thoughts on “Doggy professional cup

Kommentera

