Hos farmor Blomman

Har haft en underbar dag hos farmor Karin! Alltså hur bra är det inte att ha så kunnig hundfarmor? Alldeles toppen! Vi började med att stå och beundra de små lammen för att sedan gå in och fika och passivitetsträna syskona bus! Det var inte ett populärt beslut kom bröderna fram till men när de lugnade ner sig gick vi ut i fårhagen lite. Två små vändor blev det för dem och intresse visade de helt klart! Ska jobba med skällandet på Skott i vardagen och ska nog börja säga åt han på skarpen om han skäller, kanske ha något koppel i bakfickan att kasta mot honom så han blir lite chockad! Vill ha effekt direkt, snabb tillsägning annars blir det bara långa diskussioner och det tjänar varken jag eller Skott på! Han började fatta efter en stund att han skulle hålla klaffen och tittade intressant på fåren när de andra vallade! Riktigt kul och mycket uppmuntran blev det! Minst tre kilo fårbajs åt han också så han va inte helt okej i kistan när vi klev ur bilen.

Nu sitter jag på jobbet och har rast och skulle helst av allt åka hem och hundnörda mig ännu mer… Men jag får tänka på hur glad jag kommer bli när lönen kommer!

20120426-174812.jpg

jag, kotten Skott, Emma och lilla Texas!

Kommentera

