Åh…

Alltså… När man tar med en hund ut (när man äger tre) på promenad så är det kvalitetstid på högsta nivå. Jag och Yes skulle ha lite sån kvalitetstid idag. Vi fnissade mest runt, pussades lite, skvallrade på (och om) folk. Träffade Challe, Ida och Mano påväg till pizzerian. Nöp en liten nyfiken Mano eftersom han va alldeles för intresserad av bakdelen och inte lyssnade på signal ett och två. Berömde all kontakt och allt var frid och fröjd med duktig hund, cola och pizza påväg hemåt. Vi ser en människa, Yes skvallrar, ståhej och godis. Vi ser en till människa med hund, Yes skvallrar, ståhej och godis. Eftersom de går åt samma håll som oss böjer vi av mot stigens kant upp på gräset. Allt går fint tills den lilla gråa hunden tar skutt efter skutt mot Yes. Jag som har en massa saker i handen, pizza cola och pizzasallad får ryta i åt Yes att vända om mot mig igen eftersom hon är fullkomligt allergisk mot lösa hundar och gärna talar om för dem att inte komma för nära. Yes vänder och den dumma lilla hunden fortsätter springa efter Yes, ägaren har fortfarande inte ropat in sin hund och jag med alla saker är tvungen att ta min hund i örat för att den andra hunden faktiskt inte ska råka illa ut. Nu när jag säger åt min hund på skarpen och håller henne i örat inser den andra ägaren att dens hund kanske inte ska va nära min hund och ropar men utan lycka. Det tar säkert en minut innan han kommer fram och kopplar sin hund och bokstavligen drar iväg den ifrån min. Jag blir bara så himla ledsen när sånt här händer, samma sak när lösa hundar kommer mot mig även när hon är kopplad så måste jag nästan hänga henne i kopplet så att de andra hundarna inte ska bli uppätna. Förstår inte varför folk inte kan respektera och kanske fråga om det är okej att släppa fram sin hund innan de bara låter hundarna löpa på.

Jag belönade Älskade faktiskt väldigt duktiga Yes otroligt mycket den korta biten vi hade kvar hem med massa tokiga trix och konster och bara glada miner!

20120511-222803.jpg

Kommentera

