Klättrandet går men ytterst sakta

Min dag har varit allt annat än laddande inför tävling. Jag har åkt fram och tillbaka till Stockholm, suttit i bilköer, hetsätit på McDonalds, dansat en sväng med dammsugaren, åkt mot stan för att lämna av film+valp&bfriend och insett att alla tävlingspapper ligger hemma. Åker hem igen, ska på håret hinna till tävlingen. Kör enlig gps fel åt helvete och kommer 40 min sent. Kul… Får tillslut ligga platsen själv och direkt efter köra vårt program. Resulterade i ett andra pris med nollat läggande, hemsk känsla i fria följet, en helknäpp apport, en fjärr med hälften av alla byten, en sjukt fin fart i inkallningen och en alldeles alldeles underbar ruta! Med tanke på dagen och stressen som var så är jag grymt nöjd med Yes! Våra (konstigt nog) högsta poäng hittills. Trött på nollorna vid det här laget och lägger ner detta till i tidig höst tror jag.. Sa vår på tävlingen men tror inte jag kan slita mig att prova om 3-4 månader igen. Tills dess ska vi träna vittring och apporteringsdirigering för att träna något annat i lydnaden än just tvåans moment! Vi ska ju träna grymt mycket agility också och lydnaden ska ligga på 1 gång i veckan (Max 2 om jag får abstinens) .. Så ska vi se att det där första priset kommer en vacker dag. Länkning och fritt följ i massa knasiga miljöer ska vi också pyssla med.

En rolig sak som hänt två tävlingar i rad nu är att när jag inte är nervös och faktiskt har kul med min hund blir hon lite sprallig.. Lite som ett barn.. Och det verkar publik och andra också tycka.. När vi tävlade sist sa en i publiken när vi gick av att ”men hon är väl inte så gammal??” och idag pratade en av arrangörerna med mig och sa ”men ni har väl mååånga år på er, hon är väl bara unghund?” Om snart 6 år räknas som unghund så visst 😉 då är hon det! Knäppa Yesen!

20120602-045311.jpg

20120602-045320.jpg

One thought on “Klättrandet går men ytterst sakta

Kommentera

