AgilityYes

Idag var det tävling på klubben och självklart var jag funktionär. Som jag varit på alla klubbens tävlingar sen jag anmälde mig som medlem!

Alla hundarna var med i bilen och efter tävlingen körde jag lite agility med Yes. Tanken var kontaktfält och pushar inför tävlingen på lör-sön!

Jag körde lite slalom med Luna först, och när jag tog in Yes hann jag knappt släppa på halsbandet förrän hon flög iväg. Vi körde lite slalom följt av massa kontaktfält med olika långa stopp och i princip inga stopp. Och pushar, på olika ställen och med ord. Ordet börjar befästa sig nu! Men det jag ville komma fram till med hela inlägget va att hon har aldrig sprungit såhär fort på träning! Samma tryck och fart som på tävling hade vi! Helt underbart! Jag slutade när hon fortfarande var på topp!

Var en helt underbar träning och det gjorde mig så taggad på helgen! Hoppas helgen bjuder på fint väder!

20120627-231152.jpg

Kommentera

