Snabba framgångar

Igår var det tävling på klubben. Självklart fick den pratglada valpen följa med och miljöträna och träna på att vara tyst. Gissa om han skötte sig strålande!? Han skällde knappt någonting, kanske tre-fem skall på hela tiden han va ute och minglade och det var fullt med hundar, och folk klappade händerna men vi höll oss på behagligt avstånd och jag berömde minsta lilla kontakt och tysthet i svåra situationer. Egentligen berömde jag väl lugnet. Jag tror faktiskt att mötesträningen med Åsa och Maris hjälpte oss en del på traven idag! Den första hunden vi mötte var en aussie, som hälsade glatt på skott genom att babbla. Han spände upp sig och kollade sen frågande på mig, duktig grabb!

Han bara blir bättre och bättre och jag slutar aldrig imponeras av min fina lilla valp! Våra ”problem” blir mindre och mindre för varje dag och han jobbar aktivt för att försöka behålla lugnet även om det är svårt 😉 ..

20120628-142459.jpg

min lilla galenpanna! Och vet ni?! Imorse låg båda öronen fint!! 🙂

Kommentera

