Bästa fläck

Det här med att ta en hund och hoppa in i hopp och agilityklass 3 utan att någonsin har kört agility förut är en riktig utmaning!

Efter två kurser var jag mer lärd, många byten och andra termer satt. Det var inte det som va det svåra, det svåra är att tillämpa allt i praktiken! Och vart lär man sig det bäst? Jo, på tävling! Mest eftersom jag inte har många agilityvänner att träna med och att bygga banor helt själv är väldigt väldigt jobbigt… Tyvärr.

Men oj vad jag lärt mig den här tävlingssäsongen! Som dock inte är slut än men ändå! Idag kändes banorna mer på min sida och vi klarade oss helt utan disk idag! 15 fel i agilityn och en fin (och vår andra) nolla i hoppklassen! Känns underbart! SÅ bra för självförtroendet! 🙂

20120708-222723.jpg

Kommentera

