Hundträningskick!

Sen jag kom hem från Polen har det varit fullt upp! Har tränat hund varje dag och jag tycker äntligen att det är riktigt roligt igen!! Jäklar så taggad jag är på att lära lillskiten allt jag kan, att öka Yes motivation i lydnaden och lära Luna ett helt freestyleprogram! Vi jobbar på i full fart och Luna får även en hel del slalomträning som dessvärre går lite segt men inga sura miner här inte för hon briljerar när vi tränar freestyle!

I tisdags kom jag hem och då skulle min älskling till sitt jobb. Så jag skjutsade honom dit, sen ringde jag bästa Martina och åkte till hennes föräldrar i Täby med Skott som sällskap. Det blev fotgående för Skotts del och en hel del framsteg! Tjiho! Dagen efter var det full fart hem för agilitykurs där han briljerade igen, följt av styrelsemöte på klubben! Och igår spårade vi på morgonen med Frida och hennes röda. Toppen spår av alla djur med tanke på väderförhållandena men allra bäst var fläcken! Så fint hon jobbade! Idag träffade vi M&M igen för lydnadsträning och Skott fick idag köra fot och apporten inför ettan. Äntligen fick jag fina grepp! Härligt! Är så taggad och kan knappt sluta tänka lydnadsträning… (och agility!) så himla kul att få tillbaka all motivation igen… Och lite till 😉 …

20120824-190222.jpg

One thought on “Hundträningskick!

Kommentera

