På rosa moln…

Kan inte riktigt sluta tänka på gårdagen. Där vi gick runt bland fåren med en grym attityd och stort stort intresse. Äntligen äntligen tände det till ordentligt och den lilla valpen förvandlades till en cool liten vallhund. Det är så underbart att se instinkter hos hunden och hur de kommer till sin rätta natur med allt. Jag kände även på kvällen (när vi var på föreläsning) att vallningen ger mig pondus i vår relation. Den ger honom respekt för mig och han blir mer lyhörd på mig varje gång vi vallat. Alltså något som stärker vår relation och han lyssnar jämt 100x bättre på tillsägelser och beröm efter vallning. Också ett plus. Herregud, vill flytta till gård och köpa egna får nu! Det här är ju hur häftigt som helst..

På kvällen så var det ju alltså föreläsning, jag hade ju som jag tidigare skrev bakat både bullar och morotskaka som var mycket uppskattat. Det var massor med engagerade medlemmar på föreläsningen vilket var hur kul som helst att se. Det som också var trevligt var att Skott var med, trött efter vallningen, var riktigt trevlig mot en liten Kula som var i samma kök som oss och att han sen kunde slappna av under föreläsningen. Även om det tillkom en del oönskade lekinviter så var han hela tiden på ett gott humör. Han sov sig igenom hundar som skällde, människor som pratade och andra konstiga ljud. När skallet blev för högt vaknade han till och satte sig lite yrvaken upp – han fick ett nej till svar – och han la sig ner igen och somnade om! Jippie!

Påväg ut från klubben stod de tre hundar precis nedanför trappen, svansen åkte upp och hunden in igen. När han sansat sig fick han gå ut igen och nu medveten om hundarna som stod utanför kunde jag lugnt säga åt honom att inte bry sig och jag kunde i lugn och ro låsa dörren och vi kunde lugnt och fint gå förbi utan ljud eller drag i kopplet!

En sån här bra dag behövde vi verkligen! Och jag längtar tills nästa gång vi har möjlighet att hälsa på hos fåren igen….

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

