Exteriör

Imorgon åker jag och Yes helt spontant till södertälje bk och exteriörsbeskrivs. Det är folk som håller på att utbildas som gör den och jag tror därför att den inte kommer vara officiell men det kommer ändå vara kul att se vad de säger om hennes kropp och typ av aussie. Ska bli riktigt kul faktiskt! Yes är ju som ni kanske vet en ganska reserverad och osocial hund mest pga att hon är osäker. Detta kommer bli en enorm påfrestning för henne och jag tror hon kommer tycka det är rätt obehagligt att bli tagen på. Jag ska göra mitt yttersta för att få henne att känna sig trygg och att jag är där för henne och att hon inte behöver oroa sig. Det är nog lättare sagt än gjort men jag vet att hur det än går i hanteringen kommer detta vara en enorm lärdom för oss båda. Minst av allt för Yes då hon kommer få känna på att man kan bli lite klämd på utan att något farligt händer. Och jag vill gärna att hon får en känsla och minspel som säger: var det inte värre än så!? Ska bli otroligt spännande med tänke på att jag i framtiden kommer exteriörbeskriva Skott också i samband med korning (om det blir godkänt). så herregud vad vi kommer utvecklas imorgon (förhoppningsvis).

På tal om Skott – spår eller sök? Finns en sökkurs på klubben och jag har jätteångest om jag ska anmäla eller inte..

One thought on “Exteriör

Kommentera

