Konstaterar

Min helg har varit grym. Den har innehållit en tävlingsdag i Rättvik, mys i Gävle med bl.a. mat på restaurang, träning i ridhus, sovmorgnar, agilityträning för skott och världens skönaste litelängrepromenad där kotten briljerade genom att vara lös OCH sköta sig!

Ett helt galet övertaggat agilitylopp där jag inte alls styr hunden när hon ska in i slalom vilket resulterar i att hon sprang rakt fram på balansen. Helt rätt val av henne helt enkelt och när hon märkte att vi gjort fel valde hon att bokstavligen skälla ut mig på plan, helt ok.

Ett asgrymt agilitylopp (!!!) jävlar vad snyggt det va med fina kontaktfält och allt! Skulle nog fanemig kommit bra till i listorna om vi nollat. Men när hon tog ahindret fint och kontaktfältet klockrent släppte jag de sista tre hindren vilket resulterade i ett extra hinder ….och disk..

Under hopploppsuppvärmningen gick jag runt runt och sa till mig själv, ”håll ihop håll ihop håll ihop, släpp inte förrän sista hindret, kom igen Frida, skärp dig. ” och det gjorde jag! Tyvärr en alldeles för vid sväng men annars assnyggt lopp och en nolla! Hamnade hela nere på plats 19/115 och det va väl lite tråkigt men fasiken vad bra vi varit den här helgen, helt sjukt vad samspelta, snabba och taggade vi var!! Jag vill tävla mer, nuuuu!!

Kan också konstatera att vakna upp till ett nerbajsat sovrum sådär en 45 minuter innan man ska va i skolan inte är helt okej. Insåg fort att jag inte vill lämna den bajsande unghunden varken i bilen eller hemma själv – helt enkelt för att slippa torka bajs. Och lägger i minneslistan att han aldrig mer ska få märgben, hur gott det än var för honom. Stackars liten.

Det som kommer hända den här veckan mina vänner, är inte mycket. Jag ska tentaplugga arslet av mig! Har tenta fredag och på lördag ska jag på konferens. På söndag – då ska vi träna agility så knappt kan gå dagen efter. Jäklar vad jag längtar tills dess!!

20121105-090527.jpg

4 thoughts on “Konstaterar

  1. Stackars liten, inte kul med ont i magen! Vore det ok om jag la till din blogg på Bloggkoll? Lättare att hålla koll och så kul med nya hundbloggar att läsa=)

  2. Hej! Har besämt mig för aussien och skulle vara roligt om du ville mejla lite om dina aussies och jag kanske kan ställa lite frågor?=)
    / Ronja

Kommentera

