Nytt år nytt hem nya hormoner

Det nya året började med en flytt. Till en underbar lägenhet med uteplats! Vi har massor med fina promenadstråk i närheten och har ca 15-20 minuter promenad till brukshundklubben! Perfekt som upp och nervarvning för mig som tränar agility! Längtar tills våren kommer och man kan börja ta en timmes promenad med 20 minuter agility. 20-20-20! Perfa!

Mindre perfekt va väl att fröken Luna valde att komma i höglöp lagom till flytten! Hon är kåt och vill promt ut till lillebror och i början innan vi märkte att höglöp hade kommit försökte hon lura med honom till sina mörka vrår och göra bebisar. Skott har blivit stressad, helt förståeligt. Luna gnäller hela nätterna i sin bur i sovrummet och Skott gnäller där han är för att Luna ropar på honom. Luna är inte bara sur för att hon inte får nuppa, hon är också lite sur för att hon inte får sova med matte. Det är en svår kombo, speciellt eftersom lilla Nala flyttade in igår också och bor tillfälligt bakom kompostgaller för att få vara i fred om hon vill det och att alla framsteg mot hundarna ska ligga i hennes händer och inte i deras. Hon var framme och mös under natten tills jag var tvungen att flytta över till en skrikande Skott.

Summa sumarum av mitt psykiska välmående för tillfället är lite sådär. Väldigt många ouppackade kartonger gör mig galen, understimulerade kåta hundar och ingen sömn för tillfället. Ska försöka lura min mamma om att ta Luna tills de värsta är över.

Nu ska jag resa mig ur soffan och packa upp lite kartonger. Lite sådär på sidan om vill jag tacka Annika som gav mig Yes, så enkel och lätt och den som ger mig pussar och kärlek istället för huvudvärk för tillfället ❤

20130104-123847.jpg

2 thoughts on “Nytt år nytt hem nya hormoner

Kommentera

