En natt på jobbet

Har jobbat tre timmar…. Två roliga men udda händelser;

Uppsalas egen Filip kommer in.. Lyssnar på musiken på radion, konstaterar att ”det är sån här musik de spelar på gymmet” housemusik. ”Technomusik” säger han och börjar stampa lite med ena benet och rör ena armen samtidigt i takt till musiken. Säger att han gillar sån musik, kommenterar att det är kallt ute. Men han är glad och trevlig ikväll. Är glad över att livets ord står runt knuten och serverar te.

Två stammisar kommer in i butiken. En lång pratstund senare konstaterar vi att den ena killen jobbar på thairestaurang. Jag är konfunderad, varför går man till en snabbmatskedja om man jobbar på thai? Dumt.. Vi kommer överens om att jag gillar thaimat och att jag inte skulle tacka nej om det erbjöds. Jag gör klart hans andra beställning och sen försvinner han iväg lite. Kommer tillbaka med en låda thaimat till mig ❤ stammisar i mitt hjärta! Och gissa vad det var i? Min allra bästaste padthai. Såna kunder som man ska vara rädd om.

Jag har lunch imorgon, är lycklig. Jag tror att det kommer bli en bra natt inatt. Känner mig piggare än vanligt. Älskar kunder man kan driva lite med, som tycker det är kul. Fick precis en kille att köpa en hel macka istället för en halv, jag nämnde i förbifarten att han nog inte orkade en hel…. Jag är nog en ganska bra men udda försäljare! 😉

Godnatt folket!

One thought on “En natt på jobbet

Kommentera

