Kökslydnad

Det blir en hel del träning i köket nu när det är så kallt ute.. Vill liksom inte riktigt frysa händerna av mig.. 😉

Platsen måste vi jobba mkt mer på! Jag har fastnat i ett mode och måste börja träna nedläggandet av hakan vid sidan, mer rörlighet och mer störningar!

Läggandet gör han direkt på mitt kommando, även om jag önskar att själva läggandet gick snabbare. Vet däremot inte hur jag ska få till snabbare läggande.. Jag kan gå vidare och ställa mig i position och han har fin stadga!

Ställandet skulle jag vill ha mer baktyngd i, vi jobbar med hoppstå men det vill liksom inte riktigt komma i farten. Vi ska på privatlektion om typ 3 veckor så vi får se vart vi kommit tills dess..

Uppsitten börjar ge mig sig och bli studsiga, han rör ju på rumpan fortfarande men är taggad och skuttar gärna upp! 🙂

Härlig attityd har han i alla fall i allt vi pillar med och vi har precis börjat vittringen! Spännande med unghund och nya kunskaper!

Kommentera

