Feelgoodträning

Spenderat kvällen i ridhuset med Elin. Det blev riktigt bra träning för oss båda och det är så skönt att få den hjälpen jag får när jag tränar med henne. Och att jag har möjlighet att träna alla mina tre hundar utan att känna mig dum fastän hon bara har en hund! Vi båda var mycket (!) glada tjejer som åkte från ridhuset. Idag visade alla hundar sina bästa sidor!

Yes springer blåbärsklassagility på smallhöjd!
Det var inte lätt att hinna med vill jag lova och (skäms på mig!) blindbytte två gånger.

Sen körde lilla loppan Luna och första gången på 17 hinder. Duktig liten,
tanken var faktiskt att träna uthållighet och det gick ju bra. Ska träna några
färre hinder nästa gång. Vi gick från 8 hinder till 17 och det gick ju men vill
gärna ha lite mer förståelse innan jag utökar massvis men bra träning!
Försökte blindbyta även här men måste inse att jag har lärt mina hundar
att INTE blindbyta och måste därför sluta med det. Konstigt att det blir fel va?!

Skott gick otroligt bra idag! Ville tjuvstarta i början men vi tog tag i starterna
direkt. Tränade massor med starter runt hindrena och visst gav det utdelning!
Såg sen på filmen att jag lyckades belöna lite rörda tassar men de blev ändå
stabilare med tiden! Skönt! Han gick fick varje gång vi körde fyra hinder,
sen provade vi att lägga ihop. Det var helt klart för mycket för honom och
han missade ett hinder varje gång men herregud vilken häftig liten hund
det är jag har fått alltså! Vilket tryck!!

Avslutade med lite frittföljträning, nu när vi ändå var på ”ny” plats.
Högersvängar är svåra, börjat belöna i dem svängarna och ser om
det blir trevligare sug i dem 😉 Det var även en svår störning med tunnlar
runt omkring. Bra med störning som inte är i form av massa folk och fä
innan man ska bege sig ut bland människor 😉 .

Mina underbara djur… ❤

One thought on “Feelgoodträning

Kommentera

