Finaste Skott. <3

Kotteskotte 15 mån 179 Kotteskotte 15 mån 199 Kotteskotte 15 mån 221 Kotteskotte 15 mån 225 Kotteskotte 15 mån 245 lunsen 053 lunsen 094

 

Han börjar bli en riktig hund.
15 månader, 55 cm och 18,9  kg.

Han börjar också mogna, inte ta lika hårt på vanliga störningar, börjar komma bra på inkallning, ta ett nej på rätt sätt, kunna gå att ha lös, inte bry sig om hundar vi möter på promenaden, börja kännas stabil och tillfreds med livet. Vardagslydnaden börjar klaffa.

Planen för tillfället är att debutera i lydnad och spår i höst. Debutera i agility till vintern eller nästa år. Känns bra, har inte bråttom, känner ingen press. Bara njuter och utbildar han grundligt. Det viktigaste är att han är trygg och stabil i sig själv när jag lägger han plats första gången, eller kopplar han lös innan ett lopp. Vad andra gör eller har gjort gör mig ingenting. Jag gör det som är bäst för mig och min galnaste lilla aussiekille.

Jag är nöjd med vägarna vi har gått. Även om det hade varit enklare att ta en annan väg. Nu när jag åstadkommit det jag har med tanke på vart vi har varit så är jag så nöjd. Nu kan inget stoppa oss, vi har blivit ett grymt team! 😉

Kommentera

