Helkväll med rally

Idag har varit en härlig dag! Började med heldag i skolan med en paus i lunchen för regnig men harmonisk promenad med mina tre fina.

Efter skolan for vi raka vägen till ubk för att tävla inoff rallylydnad! Japp, hör och häpna! 😉

Bästa Elisabeth håller på att utbilda sig till domare och detta var hennes examination!

Skott var först ut och om jag ska vara seriös så var jag faktiskt lite nervös. Som jag skrev igår lossnar öronen halvt i samband med att kopplet är på, i nybörjarklass är kopplet på. Hajar ni problemet? Jag gick in utan förhoppningar då vi faktiskt bara tränat rally två gånger tidigare, också i samband med Elisabeths utbildning. Han var ganska intresserad av skyltarna, inte speciellt konstigt 😉 men otroligt bra grej att träna på i framtiden som störningsträning i fria följet! Han var lite splittrad under tävlingen, jag har nog aldrig gjort så mycket som idag på en och samma gång utan en endaste godisbit. De momenten som är ren rallylydnad var lite svårt, han kan de inte och tappade koncentrationen. Men just fria följ delen var så himla bra!! Jag är grymt nöjd med känslan där! Hade det varit en officiell tävling hade vi kommit runt på 78 poäng (diskade dock oss för att jag tydligen rörde honom någon gång under banan!) och alltså godkänt resultat!

Näste man på tur var Yes i fortsättningklass (!) . Yes har aldrig förut tränat rally så jag undrade hur detta skulle gå och trodde hon skulle va lite nyfiken på skyltar och koner etc men inga problem sa hon! Hon hade en härlig attityd genom hela banan och hade hon inte satt sig ner i 270 grader åt vänster så hade vi slutat på 99p/100. Grymmaste tanten! Vi vann också fortsättningsklassen! Och fick en fin väska från agria! 🙂

Sist men inte minst lilla Luna! Också i fortsättningklass. Har aldrig heller tränat rally men vi lärde in ligg medan jag går runt dig på en minut. (Sista minuten inlärning ftw? 😉 ) hon bara lös upp hela världen! Älskade lilla tjejen! Sån glädje och härlig attityd! Svårt att hitta bättre! Hon bara lekte sig genom banan och bjöd på många skratt inom mig om vilken underbar liten filur hon är! Tyvärr sätter hon sig väldigt mycket i typ helt om osv så där förlorade vi mycket poängen och hade inte ens blivit godkända! Men hon var verkligen dagens höjdpunkt i och med sin genuina glädje! Älskade skrot!

Jag är otroligt nöjd med mina fina hundar och deras bra attityder! Det mest lärorika för mig var att så länge Skott vet vad han ska göra jobbar han jättefint! Så att grunda alla lydnadsmoment och bygga in en bra förståelse kommer ligga högt upp på listan! 🙂

20130418-232108.jpg

20130418-232114.jpg

Kommentera

