byte av foder….

Idag köpte jag en påse foder…. av ett nytt märke!
Mina hundar har ätit standart i nästan två år nu och jag trivs verkligen med fodret. Gillar att de inte lägger massa onödiga pengar på reklam och utseende på påsar och sånt och kör på allt på fodret. Men (!) – det stora men’et som har upptagit mycket tid och gnäll hos mig själv – det innehåller ingen olja – av något slag. Något som mina hundars tassar svarar tråkigt på – dem blir torra men de går iofs inte sönder men de rivs liksom.. Att hålla på och hälla på olja varje gång de äter osv tycker jag är drygt – hej ilandsproblem!

Så idag fick en påse brit care – vilt följa med. Bra saker: laxolja och utan spannmål.
Dåliga saker: kycklingfett.

Någon som har några erfarenheter angående det här fodret? Kom gärna med allt ni vet!

2 thoughts on “byte av foder….

  1. Haven käkar Brit Care Medium Adult(rabatt på var 6:e påse på brukshundcenter btw) och har gått på Brit sen han var valpis. Har alltid varit prima i magen, pälsen, hullet och allt annat därikring 🙂 Det lilla minuset jag ger är väl att han bajsar som en häst, fast det gjorde han innan gick över på Brit också.

Kommentera

