Livet leker

Satt på den lilla altanen ihop med 7 andra tjejer och bara spontansäger ”vilket underbart liv jag har!” Och precis så känner jag nu! Underbara människor och hundar runt omkring mig överallt. Det gör mig glad!
Tessan och jag styrde upp mot härnösand men tog en vända förbi viätt, vallade lite hos Nina och såklart gosade med valparna (oroa er inte, jag har fortfarande inte tingat något 😉 ), som var alldeles underbara! Två små hanar fångade mitt hjärta lite extra.

Nina var en toppen instruktör, tydlig, envis och riktigt rolig och lättsam! Vi kom långt med skott och löste nästan hans problem och insåg också vad som var felet. Vi har gjort honom för lydig i fårhagen. Harklar man sig tror han att han gör fel – och tror inte att han får fortsätta jobba!!! Såklart får han ju det. Tokigt det kan bli! Vi berömde så länge fokus låg på fåren och allt annat va i princip ajabaja. Funkade klockrent och vi fick upp han i fin balans, när han råkade dela på dem hämtade han den ensamma tackan till flocken och mig utan problem. Han skötte sig fint i trånga utrymmen och var allmänt bra! Lite för hög fart för min smak men det är väl det som gjort oss dåligt. Är otroligt nöjd med allt!

Idag har vi tävlat agility, jag och Yes. En femma och en 6e plats och en disk. Även en snörplig disk med laget. Imorgon är det hoppklasser!

Skott har varit med, minglat, gått promenader, badat och hängt. Massor med andra hundar varav 2 hanhundar i hans egen ålder – han är så himla bra! Har betett sig precis som jag vill och mer därtill! Tom tittade på agility gjorde han – utan ett ljud! Förutom när matte skrek och hejade – då hjälpte han till! 😉

Är så nöjd med allt – livet är allt bra nu! 🙂

20130518-232818.jpg

20130518-232838.jpg

20130518-232852.jpg

20130518-232902.jpg

20130518-232911.jpg

20130518-232916.jpg

20130518-232943.jpg

20130518-232924.jpg

2 thoughts on “Livet leker

  1. Du vilka snygga bilder 😛 det ser ut som jag blir ner dragen av två små sheltisar och inte alls gör ett fint sommar hopp på stranden…och som att jag ber bordsbön istället för att klappa händera 😉 haha

Kommentera

