Ny tillfällig flockmedlem

Med mig från Härnösand fick jag med mig en liten Billie. Billie är Skotts mamma och har tidigare i sitt liv varit hundvakt tillsammans med matte Isabelle åt Yes när hon var yngre. Billie och Yes är därför gamla bekanta och funkar jättebra ihop, två tanter i samma ålder 🙂 . Skott testade Billie lite första kvällen här hemma men hon sa fint ifrån och sen dess har det varit harmoni här i flocken. Billie sköter också kontakten med vår katt, Nala, jättebra. Hon är en liten pärla att ha med sig, är lös överallt, går inte fram till folk eller andra hundar utan går fullt ut på principen ansvar under frihet klockrent.

Billie är en liten tös med mycket riv i. Hon går från noll till trehundra på en sekund om man tränar något med fart, har en förmåga att koncentrera sig enormt och är väldigt gosig hemma och ligger gärna på en i soffan. Det är jätteroligt att lära känna henne lite närmare och jag kan se många likheter som finns hos henne i Skott. Vilket är positivt, jag ville ju ha en liten minibillie och jag tror bannemig jag fick en sån.

Tre bilder på Billiebus, tagna av mig i Härnösand.

härnösand 271 härnösand 390 härnösand 397

Kommentera

