Projekt fritt följ

Lagom till att de allra flesta delarna för lydnadsklass 1 sitter så känns vårt fotgående sämre än någonsin. Han tappar blick och koncentration och pendlar i position. Känns som att han inte riktigt greppat det hela än. Därför har jag nu satt in projekt fotgående. Minst 20 minuter varje dag är planen!

Tidigare har jag haft tanke att jag inte vill ha en position som är för nära – vill inte att han ska tränga. Jag tänker släppa den tanken nu, jag tror det blir lättare för honom om han får va tajtare för att hitta rätt lättare. Ska också börja belöna mer med leksak och boll för att få upp honom lite i aktivitetsnivå. Om än mer sällan med leksak än med godis. Fortsätta med stadga i position.

Prioritera att inte släppa blick och position.

Har sett ut en tävling då jag vill starta – hoppas vi kommer igång med detta nu så vi kan starta på den jag tänkt!

Nu kör vi! – lydnadsklass 1 här kommer vi!

20130523-010052.jpg

Kommentera

