Skott ska flytta

Jag tror jag är mogen nog att gå ut med mitt otroligt tunga beslut nu.

Skott ska få flytta.

Tungt. Hårt. Ledsamt. Genomtänkt. Bedrövligt. Lättande. Helt rätt.

Jag har tillsammans med världens bästa uppfödare Isabelle bestämt att det blir bäst såhär. Det blev inte som vi hade tänkt oss och det är ett tungt men väl genomtänkt beslut.

Han är en underbar hund på alla sätt och vis. Han är ingen problemhund. Vi passar bara inte ihop. Han är väldigt mycket hund och ingenting annat. Han är också min finaste lilla ögonsten. Oj vad den här killen har stulit mitt hjärta, gjort mig gråhårig. Fått mig att le, fått mig att gråta. Fått mig att skrika lyckotjut, fått mig att slita mitt hår.

Nu är den här resan slut. Och Skott kommer få ett toppenbra liv i sitt nya hem. Mer om det kommer..

Det är med sorg i hjärtat jag lämnar över honom (förhoppningsvis) nästa helg. Tänk hur fel något så rätt kan bli.

Älskade lilla Skott. Du kommer föralltid att finnas i mitt hjärta. Tack för allt du lärt mig.

Dem sista dagarna tillsammans ska vi göra alla de roligaste aktiviteterna han vet om. Springa lös på en äng, simma och bada, gå långpromenader, leka tills vi inte orkar mer och rulla oss i gräset. Det ska bli de bästa dagarna vi haft tillsammans. Det har jag bestämt.

20130608-005443.jpg

6 thoughts on “Skott ska flytta

  1. Fy vad jobbigt, jag förstår hur du känner dig. Jag lämnade bort min älskade Zorro och grät i floder. Tänker på dig! Pussa skott från oss. Kram på dig min älskade dotter!

  2. Usch jag lipar nu jag. Sån är jag. Men samtidigt är det bäst för er båda om det inte klaffar helt och fullt. Jag har ju själv tagit omplaceringshundar (bl a Skippo) och är evigt tacksam till dem som valde att inte låta hjärtat styra utan förnuftet. KRAM till er. Kommer sakna dig i ”gänget” med svartvita halvblesyrer till hundar. 😉

Kommentera

