Ängskär

Jobbade natt igår.. Kom hem, inte en själ hemma. Ovant. Luna och Yes var hos gammelhusse och Nix hos grannen. Tomt. Satte på en film, och ja.. Den rullade på.. Likaså klockan och halv 8 ringde grannen på dörren för att lämna Nix innan hon själv skulle iväg på jobb. Struntade i att sova och gick upp istället.

Två timmar senare åkte jag och Nix iväg i mammas bil. Vi hängde med ut till ängskär, där vi är nu. Yes fick vara kvar hos gammelhusse. Lyxigt att åka iväg ensam med valpisen. Egentid behövs och han passar på, pussar extra på sin matte.

Han har rejsat runt som en galning på tomten, njuter av att vara på landet. Vi har solat och badat i poolen, grillat och ätit gott. Nix har sprungit och lekt, sovit lite, lekt ännu mer. Ovanligt mycket har han rört på sig idag och inte en meter har matte gått. I poolen plaskade han i nu på kvällen, han har varit läskigt nära kanten hela dagen och rätt var det var så plumsade det och mamma fick panik. Peter drog upp den simmande valpen i nackskinnet och en blöt sprattlig valp kom upp och undrade nog hur i helsike han kunde bli blöt. Trodde han skulle bli lite försiktigare kring kanten vid poolen men han visar ingenting, skönt! Nu ligger han och sover på golvet, ska lyfta upp han bredvid mig snart, gosa lite. Jag måste ju också passa på, annars är sängen Yes plats. 🙂

För övrigt känner jag ett litet pirr i magen av min lilla nya hund. En känsla som är övermäktig. Det känns så himla bra i magen. Trots att livet runt omkring är lite omständigt så känns det så himla bra. Han skänker mig mycket glädje och många skratt. Jag beundrar hans mod och nyfikenhet i många avseenden. Han är inte alls bekymrad av höjder, underlag eller miljöer. Det känns bara så himla bra! Det spritter i kroppen på mig och jag längtar till att se vad han formas till för individ och jag vet minsann vad jag vill, har tydliga mål o drömmar om hur jag vill att han ska bli när han blir stor. Tror detta kommer bli så himla bra!

Ängskär 072 Ängskär 090 Ängskär 046 Ängskär 047

 

4 thoughts on “Ängskär

  1. Åh vilken fin blogg! 🙂
    Har en liten fråga, jag är sugen på att köpa en aussie eller bc men kan inte bestämma mig för vilken. Har en dvärgpinscher men vill ha en tävlings kompis att komma långt med. Tänkte framförallt tävla i agility men är sugen på att prova på vallning men inte säker på om det är något jag kommer fastna för eller ha tid till.
    Vilka för och nackdelar ser du med båda raserna? Varför valde du en bc nu och inte en till aussie? Vilka ”dåliga” sidor har du stött på hos aussien?
    Tack på förhand 🙂
    Sandra (sandra.vatn@gmail.com)

Kommentera

