Jag är kär!

Den lilla nya medlemen i flocken är så underbar!
Han är väldigt lyhörd och ofta om jag pratar lågt och ber någon annan hund infinna sig i min närhet kommer han svansandes, lyssnar på mina kom oavsett om jag pratar med honom eller inte.
Småsaker börjar lossna i vardagen nu, i träningen också för den delen. Nu slänger han sig inte ut ur bilburen, utan väntar snällt tills halsbandet är påtaget. Han sitter ner och tittar fint på mig innan han får äta mat, förr slängde han sig över matskålen. Han rymmer nästan aldrig från uteplatsen nu (även fast han fortfarande kommer under staketet), förr rymde han minst en gång per kisspaus.
Idag snurrade han jättefint in i fotposition från klossen, greppade apporten stadigt och släppte inte (!) i förväntan på godis utan släppte vid klicket, sprang ut från mig till targeten och gick slalom mellan mina ben utan att jag behövde stärka med bra.

Han har varit lite spökig ett tag men tycker det har fallit bort lite som av sig själv. Han känns som en väldigt trygg och stabil individ i mycket och jag vet hur han reagerar i olika situationer trots att han är så ung och ny i flocken. Jag känner mig trygg med honom och antagligen därför blir han trygg med mig. Underbara lilla filur. Är så himla glad att han blev min!

5 tänder har nu trillat ut och öronen känns inte lika tråkigt hängiga längre även om de är olika varje gång jag tittar på honom. 🙂 Idag var vi och badade och lilfjant vågade simma ut till sin matte två gånger idag! Hallelujahmoment! Duktig liten 4-månadersbebis! Mysigt att bada! På hundbadet kryllade det av hundar och det började med en hund som inte tyckte vi var välkomna och stog en bit bort och skällde på oss. Det rörde inte lilla Nix i ryggen, han var helt trygg med att det kom och gick andra hundar. Ja hörrni, vad mer kan man begära av en liten valp? 😉

 

IMG_0432 IMG_0454  IMG_0459 IMG_0461 IMG_0462 IMG_0471

One thought on “Jag är kär!

Kommentera

