AGILITYLYCKA!

championyes1
Yes med sina rosetter. – championat, agilitycert, nr1agility, hoppcert, nr1hopp!

I helgen for vi iväg till Strömsund. En liten tävling högt upp i landet. Har aldrig startat på en tävling med så få starter i varje klass och egentligen åkte jag mest för att gammelmatte till Yes, Annica, hade frågat om vi skulle tävla norrut något eftersom hon skulle dit och gärna ville ses. Hur kan man motstå ett sånt erbjudande? Åkte tillsammans med Rosemarie och även Johanna med R-djuren hakade på. Skulle bli en mysig helg med agility helt enkelt.


Yes lopp under helgen.

Förra säsongen la jag till som mål att ta det sista certet i agilityklass 3 och plocka hem championatet. Men jag insåg inte när jag skrev det hur svårt det skulle vara som ny, orutinerad förare med en inte så jättesnabb hund, ta cert. Konkurrensen är hård.  Det som känns bra med helgens vinster är att det faktiskt fanns bra konkurrens på tävlingen OCH att vi lyckades prestera bättre och faktiskt VINNA båda klasserna vi fick cert i! Jag är så jävla stolt, jag presterade nollor två dagar irad! Tror ni detta är bra uppladdning till doggy finalen i Göteborg nästa helg så har ni helt rätt 😉

strömsund 337 strömsund 340

Lördagen började med en agilityklass som kändes KATASTROF. Vi diskade oss på hinder nr 2, lagom roligt. Lång väntan till nästa lopp, vilket var hoppklass. Jag gick banan och insåg var jag var tvungen att tänka till, hålla henne, släppa och springa osv. Vi gick in och satte det med nöd och näppe när jag höll på att sikta järnet in i ett hinderstöd. MEN det räckte till vinst, CERT och SM-pinne trots fler nollor i klassen!

IMG_0569

Söndagen började med agilityklass åter igen. En bana som kändes rolig med vissa klurigheter. Vi gick in med en avslappnad, skön inställning. Egentligen helt nöjd med hela helgen av det vi presterade på lördagen! Vi fick till ett bra lopp med ett litet hack efter balansen. I övrigt, KLOCKRENT! Yes skötte sitt och jag skötte mitt. VILKET TEAM! Som den enda nollan i klassen VANN VI IGEN! Vilket ledde till CERT, SM-pinne & CHAMPIONAT! Hopploppet efteråt diskade vi oss på hinder 2 igen men ingen på hela tävlingsplatsen var lyckligare än jag.

IMG_0579

Lite extra roligt att plocka hem två cert när gammelmatte är med. SUPERHÄRLIG känsla och ja, hur kan man inte annat än att älska den lilla fläckiga hunden som är så himla fin! Tänk vad långt vi kommit, lilla tant Yes och jag. I 2,5 år har hon bott hos mig, jag hade aldrig sprungit agility förut. Tårarna är nära och hela jag lyser, på rosa moln är vi. Världens bästa hund & jag!

strömsund 321 strömsund 331Yes firar på cheeseburgare 🙂

One thought on “AGILITYLYCKA!

Kommentera

