Och så blev vi bara tre…

Skott har ”flyttat”. Är på prov hos en familj som jag tror passar honom riktigt bra om allt funkar. Hittills har allt gått bra och jag önskar han all lycka och att allt funkar som det ska i det som förhoppningsvis blir hans nya hem.

Det känns lite ledsamt att skriva det här inlägget. Skott var hunden jag alltid drömt om. Han hade allt jag ville ha hos en hund (och lite till). Tillräckligt med driv, fart, tryck, jävlaranamma, fina vallningsegenskaper och en personlighet som passade mig bra.

Ibland önskar jag att jag hade vetat mer, kunnat mer, förstått bättre. Lyssnat tydligare och framförallt, inte varit så envis. Hade jag fått Skott en gång till, idag, hade det nog funkat helt perfekt. Däremot hade nog han och Yes fortfarande dragit igång varandra lika mycket, velat backa upp varandra jämt och ständigt. En kombination av två typer av hund som inte direkt är den bästa att blanda.

Skott är en så himla fin hund, precis så som jag vill att dem ska vara. Hoppas att han kanske får bli pappa en dag så kanske jag kan få en liten mini-Skott för mig själv. En mini-Skott i tikformat. Älskade lilla kotte! ❤

Kommentera

