Svarthalls

Här har det varit tyst minsann. Fullt upp har jag haft och bloggen har hamnat i skymundan. Resan till Göteborg var F A N T A S T I S K ! Underbart resesällskap i form av Jenny, tävlingen var otroligt trevlig och så kul att sova på hotell med goa vänner & hundar. Rent prestationsmässigt gick det inget vidare, vi diskade oss i alla klasser men jag är otroligt nöjd. Ett hårt slalom gjorde en osäker Yes och även massor med smällar, flygande ballonger osv gjorde henne till ett litet nervrak. Men (!) Hon sprang och vi hade kul väl inne på planen och det är ju faktiskt därför jag tävlar, för att agility är så fruktansvärt roligt!!

Efter tävlingen åkte vi vidare till Varberg för besök hos bästa kenneln Svarthalls. Vi gick runt tillsammans med Ellinor och Magnus och fick se mamma Pim i lite vardagligt arbete både hos korna och hos fåren, häftig och väldigt cool hund! Fick även se lite unghundar valla  och redan på lördagskvällen föll mitt tycke för Yin.

svarthalls 156
Fina Yin utanför hagen.

Efter det slog vi oss alla ner i soffan för några glas rödvin & lite snacks. (Jag och Jenny hade med oss godsakerna 😉 ) Jättetrevligt att sitta och prata, skvallra och berätta om vilken underbar liten hund jag fått och hur nöjd jag är!

Söndagen spenderades i fårhagen tillsammans med 4 valpar (alla från Buck), Buck själv, Yin & Zikkan. Här fångade nog Yin mitt hjärta 😉 Underbar liten stjärna! Bjuder på mängder med bilder och kunde inte vara mer nöjd med Nix eller mina fina kennelföräldrar heller för den delen!

svarthalls 150 svarthalls 142
Zikkan
svarthalls 136
Ami (Iza x Buck)
svarthalls 125 svarthalls 117 svarthalls 105 svarthalls 104
Yin (Zelda x Brorsan)
svarthalls 096 svarthalls 093
Svarthalls Boy
svarthalls 077 svarthalls 052
Svarthalls Ami
svarthalls 049
Magnus, Ami & Buck
svarthalls 039
Jenny & Buck
svarthalls 037
Zikkan & Nix
svarthalls 029
svarthalls 027
Svarthalls Johnson & pappa Buck
svarthalls 026 svarthalls 022 svarthalls 015 svarthalls 005

Höll nästan på att glömma! Nix, den lilla stjärnan, fick genomlida tävlingen med tant Jenny. Han sov sig igenom mestadels av tävlingen, annars blev han klappad på av både hundrädda och icke hundrädda barn. Han fick följa med till toan i folkmassorna & hängde fint i leksaken hela vägen precis som jag bad honom. (framtida transport till agilityn) Han fixade hissar, snurrdörrar, skjutdörrar, skott, hundratals människor, spårvagnar och enormt mycket trafik och hotellvistelsen med bravur! Antingen är han för liten för att förstå allt han är med om, eller så är han bara den mest underbara lilla filur jag skådat!

V1444_2003
Här är en bild på morfar till Nix, Tabor Gårds Phil. Ellinor trodde Nix skulle bli väldigt lika då de har lite samma typ av huvud (bredare och inte så snipigt som alla andra syskon har) Dessutom har de ju båda ett svart & ett vitt framben. Jag klagar inte om han får bli såhär snygg när han blir stor!

Kommentera

