Nix-babbel

Alltså, ibland känner jag mig så fjantig. Men jag är så otroligt nöjd med den här lilla hunden! Den är så förbaskat härlig och rolig att ha och göra med. Det enda som är drygt är att han lärt sig dra i kopplet så nu har vi en väldigt sträng period där bara gå i slakt koppel (och då väldigt slakt) gäller. Eller springa lös… behöver jag säga att det blir mycket springa lös? Han gör det otroligt bra så det känns helt okej.

Han har verkligen börjat bli hund nu och nu är nästan alla bebiständer ute. Han har ”tänt” på träningen och är mer taggad än innan när vi åker iväg och ska träna. Som samtidigt har ställt till det med gnäll&skäll om jag går iväg utan honom med de andra hundarna. Detta ska vi träna på!!

Vi ska också träna MASSOR med stadga i fotposition och vi pillar en hel del trix och kroppskontroll bara för att det är roligt. Är ivrig och vill helst pilla med massor med apportering men tänderna ska liksom falla ut och nya komma på plats innan jag tänker begära fasta gripanden.

Jag undrar lite om Skott hade blivit mer lik Nix om jag hade fått honom idag.. Jag har lärt mig väldigt mycket efter jag hade Skott och har handhållit Nix på ett helt annat sätt än jag någonsin tidigare har gjort med mina andra hundar och är hittills nöjd med resultatet.

Imorgon väntar en jobbfri dag och den ska spenderas vid ett sandtag, där det tydligen ska finnas vatten och vara väldigt fint. Kameran är nedpackad och jag längtar att göra ingenting och vi ska ha en träningsfri dag imorgon, bortsett från lite tricks och konster förståss 😉 . På onsdag blir det tredje tillfället på grunda för framgång!

Kommentera

