Lugn måndag

Älskar att vara ledig på måndagar. Jämt lite ångest och så skönt när man inte behöver gå till jobbet 🙂 som det ser ut nu blir det en hel del lediga måndagar! Skönt!

Idag har jag och hundarna kort och gott, gått! Började morgonpromenaden med de vuxna hundarna med promenadsällskap i telefon i form av matte till Nix halvbror, som bor hela vägen nere i Götet. Hann komma hem och få i mig frukost och sen hörde Filippa av sig, på med kläder igen och denna gången var det Nix tur att följa med.

20131001-000001.jpg

20131001-000010.jpg

20131001-000021.jpg

Ut i skogen och så hem igen. Landade i soffan och mös med nöjda hundar ett ta innan jag begav mig till Jenny tillsammans med Nix och en halv maträtt i icapåsen. Middag till de tvåbenta följt av en rätt lång promenad för lille Nix, även Ida & hennes hundar hakade på. Hem till Jenny igen för två koppar te innan jag och lillkillen begav oss hem.

20131001-000143.jpg

20131001-000151.jpg

20131001-000159.jpg

Har pluggat lite matte med lillsyrran men nu är det dags att sova! Alla hundar är nöjda för dagen och jag är så glad över att vara tillbaka på hemmaplan! Första dagen ”på riktigt” och redan promenadsällskap hela dagen. Alldeles underbart!

Kommentera

