Känslan av waawaaawiiiwaaa!!

Apporteringen har gått fortsatt bra! Riktigt bra till och med! Och jag har full koll på vad nästa steg är osv.

Kände mig sugen på att börja med vittringen. Sagt och gjort. Har halva dagen gått runt med en vittringspinne i handen för att den ska få mycket lukt av mig. Nörderi på hög nivå.

20131010-223259.jpg

Pass 1 gick sådär. Kör på burkmetoden och han fipplade en hel del med dem. Välte dem med (gissa vad?) tassarna. Tog dem i munnen, rullade dem, vände de upp och ner och apporterade glatt innehållet till mig osv. Jag skrattade lite åt honom och la i en litenliten godisbit för att få igång näsan. Två skick o jajamen. Näsan på. Bröt.

Filurade lite… Hur ska jag nu gå tillväga.. Tassarna ska bort ur leken.. Gör det lite krångligare…

Inför pass nr 2 ställde jag upp burkarna på rad intill väggen. Inte en tendens till tassar o näsan var med hela vägen. Jag bara ; JA JA JA JAAAAAAAAAA!!!

Gjorde några gånger och näsan var med och han prickade rätt burk från början dröjde han kvar vid den och jag kunde utöka tiden med en millisekund. Jag knäckte en nöt, själv!!!! Och på bara ett pass!! Ska bli spännande att se hur det vidareutvecklas och för tillfället är jag sugen på att träna apportering som jag förut avskytt så mycket!!!

Waawaaawiiiwaaa , JAJAJAJAJAAAAA!! Och allt sånt ni vet! Bubblor i magen!!

Kommentera

