I spårskogen!

I dagarna två har vi spårat! Luna är hundnappad av min moster tills på onsdag men både Yes och Nix har fått spåra.

Nix har gått sina två första spår! Det är så spännande att se hur de löser sånt här de första gångerna. Igår såg jag på honom att han va lite nödig men lät honom ändå gå spåret och några meter in bajsade han. Därefter tappade vi bort oss lite men sen hittade han tillbaka och därifrån till leksaken på slutet låg han jättefint i kärnan och blev glad när han hittade grejen!
Idag fick han ett rakt spår med en liten vinkel – leksak rätt snabbt efter. Han gick in med fin attityd och det såg ut som att han va helt på vad han skulle göra men började typ äta gräs två gånger. Jag tog ett steg fram och då återgick han till sysslan. Vid vinkeln fortsatte han rakt fram, tittade upp på mig och gnällde, gick tillbaka men hamnade liksom i spåret efter vinkeln, gick förbi men hittade leksaken sen! Lite hackigare idag alltså och Elisabeth tyckte jag skulle ha lite mer tålamod och låta han försöka komma tillbaka till spåret själv utan att stega framåt. Jag har verkligen väldigt lite tålamod med sånt. Men får väl försöka.

Imorgon ska vi prova på motivationsspår, ska bli kul att se hur han reagerar på det! Kul att prova hundens näsor och se vad resultaten blir!

Yes gick fint, både idag och igår och var överlycklig över att få spåra! 🙂

20131029-171724.jpg

20131029-171733.jpg

20131029-171741.jpg

20131029-171749.jpg

Kommentera

