Rättvik

Jag älskar agilitytävlingarna i Rättvik! Alltid en massa människor på plats, mycket ekipage men dagarna rullar på sååå bra! De är jättebra och trevliga arrangörer och jag åker dit så fort jag får tillfälle! Rent resultatmässig sög helgen jävligt hårt men jag kan säga att en så glad Yes har jag aldrig haft med mig i kopplet. När vi klev in i hallen lös hon upp som en sol, hon skulle få köra agility!

Första dagen svävade hon på rosa moln medan jag stog med fötterna stadigt på jorden vilket resulterade i tre disk på hinder 3,4,3 men… kul hade vi.. Eller något 😉

Dag två presterade hon bättre. Jag däremot klantade mig i hoppklassen. I agilityklassen skötte jag mig och hon också, dock med ett rivet hinder. Så helt utan resultat blev vi i helgen även om vi kom runt hela dag 2! Vi fick åtminstone avsluta en dålig start med bra känsla.

I övrigt var det väldigt trevligt att samåka och bo ihop med Camilla o hennes gäng. Johanna och R-djuren bodde med oss på lördagen också. Bra vänner i en och samma stuga och jag och Camilla hade en mycket intressant pratstund påvägen hem om allt mellan himmel och jord och det kändes skööönt att bara ösa ur sig vad man kände, om massor av olika saker.

Ikväll har vi varit på föreläsning för Tobias Gustavsson om ”den viktiga leken”. Mer om det imorgon!

Kommentera

