TEAM-KÄNSLA!

I tisdags var vi till knivsta hundsportcentrum och tränade med uppsala hundungdom. Ett härligt gäng lydnadsnördar anlände några minuter innan åtta för gemensam promenad. Första gången för Nix att vara i en hundhall och träna. Han har ju fått åka med till stockholm hundsportcentrum men aldrig fått träna själv (förutom någon minut i matpaus). Jag åkte dit och var lite osäker på hur jag skulle lägga upp träningen med honom – första gången i hall, första gången vi tränar så NÄRA andra hundar och det är då inte många gånger vi tränat samtidigt som andra.

Jag började med att låta han sitta uppbunden, känna av läget lite. Sen lekte vi lite. Sitt – stanna – lek – byteslek. Han kändes taggad – och med mig – vi var ett team!

Han fick pausa lite och sen körde vi på som vi tränar när vi är själva. En ruta – som blev bra och då ska jag nöja mig där! Lite ”fritt följ” , läggande och ställande u. backlängesmarsch, och så lite apportering – första gången utanför köket! Hallelujah! Det var han och jag, vi, vi kickade ass ur måndagens kassa träning och var tillbaka precis så som vi brukar vara!


Underbara lilla valpis. ❤

Kommentera

