Vittrings och fjärrtankar

Såklart sådär passande till att jag känner mig sugen till att blogga dör min dator fullständigt! Den är helt kraschad och jag tror jag har 10 000 virus och alla underbara bilder på Nix från att han kom till mig finns på den datorn.. Den ska lämnas in i nästa vecka och jag hoppas de kan rädda datorn åtminstone! Har ändå en del bilder här på bloggen i stora format!

Träningen rullar på, mest inomhus eftersom vädret har lekt rövare. Vi aktiverar oss på promenader genom att gunga, gå på däck osv. Idag gick vi förbi träningsplanen som var full med slask och Nix sprang i förväg dit och visade ett stort intresse av att träna! Däremot var vi på hussepromenad så han får sukta lite mer efter vår fina träningsplan!

Lite vittring och lite fjärr har det blivit ikväll. Allt går framåt! Fjärren har jag koll på och jag ser vad jag gör för fel och vad vi behöver träna mer på när jag kollar på filmerna! Toppenbra! Sista skiftet sitt-stå är inte introducerat sen vi började om och vi ska träna ihop med Anna och få hjälp med det den 5e mars när hon kommer hit för att hålla clinic!

Fjärr. Ligg-stå tar sig! Han flyger inte längre av klossen om än lite rörelse i tassarna!

A post shared by Frida K-Jansson | Nix & Prim (@fridakj) on

Vittringen rullar på och smaktendenser har sakta men säkert utvecklats. Jag upplever att han tar en pinne när han får min doft i näsan men luktar inte tillräckligt noga för att veta vilken det är. Ikväll jobbade vi med pinnarna väldigt nära varandra och han blev bättre under passets gång. Tror jag ska varva det med att lägga de långt ifrån varandra. Smakar han så försöker jag inte göra någon grej av det och tar han upp fel pinne (men tänker lägga ner den) är jag snabb att montera ut den för att visa på något sätt att det inte riktigt stämde. Ska bli spännande att se hur min plan vidareutvecklas!

Vittring!

A post shared by Frida K-Jansson | Nix & Prim (@fridakj) on

2 thoughts on “Vittrings och fjärrtankar

  1. Det brukar gå att rädda filer som finns på hårddisken även när datorn är helt paj. Beror ju dock på exakt vad det är som pajat förstås, men jag har räddat de flesta grejer från hårddisk på två datorer som var helt kaputt iaf. Får hoppas att det går att ordna… Nästa gång får du köpa en extern hårddisk och överföra bilderna på, eller skaffa ett konto på nätet där du kan spara bilderna. Samt söka igenom datorn med gratisprogrammet malwarebytes då och då. Det har jag fått lära mig den hårda vägen 😛

    … och lycka till med träningen och hoppas ni har en fin helg 🙂

    • Ja, jag hoppas att allt går att rädda såklart! Men huvudsaken är att jag får en dator! Mitt virusprogram hade varit utgått i endast några dagar och när jag skulle installera ett nytt kraschade allt.. 😦 jag har en extern hårddisk men den är borta någonstans sen flytten så får rota fram den!!

Kommentera

