Hundig dag!

Imorse ringde Rose mig när jag nästan fortfarande sov i sängen! Vi tog en kort sväng ihop med Wilda och Nix för att fortsätta med fika hemma hos mig. Ungefär en timme senare åkte Rose och kvar hos mig har jag en liten Wilda!

20140306-233603.jpg

Hundarna och jag tog en stund i soffan och därefter flyttade vi vidare till sängen för en ”liteförlång” powernap. Upp lagom till middagstid – tryckte i mig två mackor, tog hundarna och åkte till BK!

De fick ca 15 minuters träning var! Wilda var superpeppad och vi fick till ett fint fritt följ, bra läggande under gång, inkallning med och utan tjuvstart och metall och vanlig apportering.

Nix fick påbörja dirrigeringsapporteringen med gott resultat. Ett fel skick! Tjiho! Hade ingen godisläggare så vi körde på utkastade tennisbollar istället! Sen fick han jobba lite med metallapporten och han börjar bli riktigt duktig lillkillen!

Yes körde ett supertrevligt fritt följ. Härlig inkallning och läggande under gång samt en platsliggning där hon skötte sig ok! Samt några apporteringar med bra fart både in o ut!

Luna tränade 4pinnars slalom och satte det massor med gånger från alla olika vinklar och med mig på båda sidor! Hon tog i idag vilket var kul att se! 🙂

ca en timme senare hade jag 4 nöjda hundar. Wilda fick vara med i stugan under styrelsemötet och sen åkte vi hem! Nu ska vi sova för imorgon vankas heldag! träna på fm med Yes, (fjärr & ruta) Nix (utmana i rutan) och Wilda (ruta,apport och sansat fritt följ)! På kvällen beger vi oss till Fagersta för träning och övernattning! På lördag är det tävling och jag ber till lydnadsgudarna att Yes ligger hela platsen!

20140306-234504.jpg

Kommentera

