Lycka!

Jag mår så otroligt bra just nu! Solen ger mig så mycket energi och när jag vaknar och inser hur just det är ute och för tillfället – hur varmt (!) så kan inget stoppa mig för nya äventyr.

Det blir mycket långa promenader och jag har även invigt våren med Nix första agilityträning i kvällssolen där han visade vilken liten stjärna han är! Vi har hunnit med ett pass till med sämre koncentration och utförande men jag tror jag vet varför – han fick jogga till bk och därefter tog vi en uppvärmningspromenad. Tror hjärnan var lite slut och kroppen med för den delen! Nu vet vi det inför framtiden! (Åtminstone det närmaste året) som Camilla skrev; det är inte lätt att vara liten! Hans fotgående går däremot i helt rätt riktning och vi har börjat få en hund som landar med alla fyra tassar i marken, en lugnare känsla och en bättre position!

20140329-082826.jpg

Yes har också fått träna agility och med Luna nöter vi slalom! Hon gör slalom rätt fint nu och har börjat hitta en stil och takt i slalomet men är fortfarande lite för beroende av mig. Hon kollar gärna upp på mig mellan portarna vilket resulterar i att hon ofta missar någon port! Ibland gör hon det klockrent och det är ju så vi strävar efter att ha det!

20140329-083125.jpg

20140329-083133.jpg

20140329-083145.jpg

One thought on “Lycka!

Kommentera

