Finaste av agilitystjärnor

Med tunga steg klev jag utanför dörren… Jag kände mig inte direkt taggad att med mina tre (tydligen?!) draghundar åka och träna när det precis hade blivit mörkt. Nerdragen till bilen kände jag i alla fall att det var några som behövde få både springa av sig och använda huvudet lite.

Nix hade på dagen tränat lydnad. Var iväg till Jenny och försökte träna fritt följ med en alldeles för överladdad bc som resulterar i kasst resultat. Lite tricks och konster, apporteringar och ”rundastolpenkampa” övningar senare så kunde han själv ta initiativ till att gå fint fritt följ i bra position och med bra koncentration. Koncentration kommer efter explosion i Nix värld. I alla fall för tillfället.

I agilityn jobbade han på riktigt bra. Mycket fart, vilja och bra teknik tränade vi på att ta hinder på linje självständigt. Han hinner före mig till leksaken varje gång, oavsett om jag nästan är vid den eller inte. Det måste ju vara ett bra tecken. Pass 2 var han nog lite trött men jag ville ha bra känsla innan jag lämnade och slutade efter två bra repitioner efter varandra. Duktig Nix låg vid sidan om planen på bordet tillsammans med hund nr 2 som också var platsar medan Luna/Yes körde agility! Träning ger färdighet!

Med Yes tränade vi pushar och svängar efter hinder och hon skötte sig som vanligt utomordentligt.

Luna nötte slalom men fick även träna lite raksträckor. Hon är typ bäst. ❤ skruttet!

20140331-000019.jpg

Ibland är det bara så att det är de passen när man är själv som blir bäst. Idag var jag otroligt nöjd att jag gav mig iväg. Jag vill träna mer agility – helst nu. Jag har de allra finaste av agilitystjärnor. >

Kommentera

