Fantastiska lilla hund

För tillfället ligger jag nerbäddad mest hela tiden. En halsfluss utvecklades även till feber och en rejäl förkylning. Jag låter som en kråka och orkar knappt vara ute och gå längre än en kvart. I dagsläget har det snart gått en vecka utan större roligheter i hundarnas liv. Både Luna och Yes är rätt vana vid detta då mina träningstider har gått i perioder innan jag hämtade hem Nix.

Men han tar det hela med stor ro, han sover minst lika mycket som jag gör och vill gärna vara vid min sida, pussar lite extra på mig när jag nyser och hostar. En helt fantastisk kamrat att ha vid sin sida när livet är lite extra tufft.

hundar 255 hundar 269

Luna är för tillfället på kollo hos tant Anna. Där har hon det hur bra som helst och det var ju tur att hon var där när jag blev så sjuk. Önska att jag hade två till bra kollon som de andra kunde få åka på så de fick lite mental stimulans. Försökte mig på att träna med dem igår men det slutade med en ondare hals och en svettig matte, trots lugna trickövningar i vardagsrummet.

Ibland känner jag mig som lite extra tacksam över mina fyrbenta och idag är en sån dag. När jag inte orkar resa mig ur sängen och de bara ligger på sidorna, helt avslappnade och anpassar sig efter hur jag mår – då kan man inte annat än le.

Trion 095

Trion 090 Trion 069

One thought on “Fantastiska lilla hund

Kommentera

