Dansa, pausa

Jag och några vänner har dragit ihop en kurs, med 2 veckors mellanrum, 3 gånger – för Anna Hilding. Tävlingslydnad. Gång nummer 1 var fotgående. Anna och jag kunde konstatera det jag känt ett tag, Nix är här men ändå inte här. Rent fysiskt ja men inte riktigt i hans mind!

Jag är nu snart i månad 7, jag börjar bli rätt tung. Vi ska under dessa två månader innan Lillen kommer fokusera på grundövningar inom tävlingslydnaden. Träna på att komma in i fotposition och smack – ögonkontakt tills belöning kommer. Oavsett om det är 2 sekunder eller 2 minuter. Platsliggning med hakan i backen, omvänt lockande med olika störningar utan att släppa blicken, nosduttar – där vi kommer öka längd för att hitta koncentration, göra det i olika miljöer. På stan, utanför Ica, på klubben med mycket hundar runt omkring.

20140619-084239-31359470.jpg

20140619-084239-31359818.jpg

På sidan av detta ska vi lära oss andra saker, lära oss att läsa varandra. Mycket kroppskontroll, klara av att hålla koll på alla delar av kroppen. Vi ska pilla med mycket tricks, kryp, slalom, hoppa över armarna, backa runt mig, backa ifrån mig, gå runt mig osv osv.

Vi ska helt enkelt fokusera på att bara ha roligt!

Något annat han ska ”utsättas” för är fika på stan, i Stadsparken, hänga på klubben utan träning – saker jag liksom missade litegrann när han var unghund deluxe, tack vare bil och ett bekvämt liv i övrigt. Tror tom vi ska åka buss & tåg! Minst lika mycket äventyr för honom som för mig! 🙂

Ett tävlingsinriktat mål; 8 pinnars slalom ska finnas innan bäbis kommer ut!

20140619-084239-31359262.jpg

20140619-084239-31359639.jpg

20140619-084240-31360000.jpg

Alla bilder tagna av bästa Elisabeth.

Kommentera

