Struktur och inspiration!

Träningsinspirerad och strukturerad! Mitt nya jag! tror det är precis vad en liten Nix behöver. Hade bestämt igårkväll att han skulle få ett morgonpass innan frukost. När vi gick upp imorse var det VARMT och kvavt. Jag tyckte det var jobbigt att gå långsamt och mina fötter blev svullna. Phu! Men ut och träna blev det och jag skrev innan precis vad vi skulle göra!

Kontakt i fotp. x3
Markövning x4
Apporteringsdirrigering x6
Gripa apport trots att den bjud med kulan ut x3

Fotpositionskontakten tar sig och koncentrationen har ökat! Heja! Markövningen gick mycket bättre idag, han börjar låsa på grejen och det känns fantastiskt! Håller på och kikar på om han kan höger/vänster korrekt och kör igenom några gånger för att se hur mycket rätt och fel det blir. Idag – 4/6 rätt. Gripa apporten trodde jag han kunde klockrent men icke, han grep i kulan både en och två gånger innan han tveksamt provade att gripa mitten och sen var vi väldigt överens om vad som var rätt!

Han blev trött av värmen – jag glömde vatten, dumma mig – och fick därför dålig fart till skålarna. I övrigt bra info ur detta morgonpass.

Resten av dagen har vi spenderat i lugn tillstånd och vid 4 åkte vi till ultuna för att doppa oss i ån och njuta av solen några timmar.

20140707-221055-79855208.jpg

20140707-221056-79856167.jpg

20140707-221057-79857044.jpg

På kvällen tog vi en ensampromenad med vår käraste fläckiga tant Yes. Hon njöt som bara den. Lyckligare hund får du leta efter!

20140707-221210-79930857.jpg

Kommentera

