Ingångar hit och ingångar dit

Desto mer jag har grottar ner mig i lydnadens värld desto mer beslutsångest har jag fått. Som med allt, finns det alternativ kan man vela och då velar jag!

Som tex, låsta fram eller baktassar i fjärren, vänd&gripa eller grip&vänd med apporten, handtecken eller muntligt i inkallningen, för att inte tala om alla olika sätt att ta sig till dessa hela moment, och slutligen, vänster eller höger ingång.

Nix har haft vänster ingång hela tiden men sen fotgåendet och koncentrationen blev sämre tillsammans med alla hormoner känns det lite ”infekterat” och jag har bestämt för att lägga ner fotgåendet nu när jag faktiskt är rätt stor. Nu bestämde jag mig även för att ta bort allt infekterat och byta ut det mot nytt, glädjande, krav och konfliktfritt och började med ny ingång! Vi körde på med första passet på kursen för Anna och han var taggad, glad och på hela passet igenom och jag gör det så lätt för honom att han aldrig misslyckas men ökar svårigheten lite hela tiden. Precis så som jag kommer att lägga upp precis all träning i framtiden för honom, hjälpa honom att göra rätt, göra så lätt att han i princip hela tiden lyckas, försvåra långsamt och rätt. Det är med spänning jag kommer följa den utvecklingen! Men taggad är bara förnamnet!

20140715-154842-56922783.jpg

20140715-154842-56922457.jpg

20140715-154842-56922630.jpg

20140715-154842-56922933.jpg

One thought on “Ingångar hit och ingångar dit

Kommentera

