Nix ”issues”

Agilityträningarna har börjat, första tillfället för oss var förra torsdagen. Nix har tänt på agility ordentligt, det är jättekul i träningen men på sidan om, när han pausas, är det inte lika roligt. Är han kopplad skriker han i princip rakt ut, under lydnad kan jag ha honom liggandes men får påminna honom några gånger under tidens gång. Även då kan något skall komma. Det var första gången gör Nix i en inomhushall när agility körs och det var svårt, jag blir sjukt frustrerad över ljuden och stressen. Vet inte riktigt vad eller hur jag ska träna detta, någon som kan tipsa?

Det andra är hans ljud i själva träningen. Handlar jag något som han inte förstår så skriker han i ren frustration. Även nu när störningen/miljön var svår skällde han under själva träningen. Detta löste jag delvis genom att göra träningen lättare – så kommer jag fortsätta lägga upp träningen tills han känner sig mer säker! Men passiviteten behöver vi verkligen tips och råd om!

IMG_7548.JPG

One thought on “Nix ”issues”

Kommentera

