3 hundar & en bebis är ett heltidsjobb

Dessa två videos har legat som utkast ett tag. Jag har tänkt blogga om dem men inte riktigt funnit lusten eller tiden. När jag fick melvin blev liksom andra saker viktigare. Många gånger kommer jag på mig själv sitta med mobilen (typ slösurfa) när han är vaken och slänger fort ifrån mig telefonen (om jag inte ska bombardera min söta son med mobilkameran för ett gäng bilder som jag sen lägger ut i mängder på min insta) ! Man vill ju inte missa alla ljusglimtar för att sitta på fb, min son är helt klart värd all min uppmärksamhet när han väl är vaken (så länge jag inte tränar hund för då vill jag ju faktiskt göra just det!)! Kolla själv vad underbar han är så förstår ni säkert min prioriteringsordning;

IMG_8306.JPG

IMG_8536.JPG

IMG_8331.JPG

IMG_8386.JPG

Men till hundträningen då, den rullar på.. Just nu pillar vi en hel del fritt följ men även lite annat smått och gott och vi ska vara med i ett roligt freestyleprojekt med massa andra hundar som jag tror kommer stärka vår störningskänslighet och vår kontakt till varandra när vi får hitta på lite ploj på sidan om lydnad och agility. I lydnaden är det just det, störningen och fria följet vi jobbar med. Vi försöker träna på klubben när det är andra människor där för att få den störningen vi faktiskt behöver för det är just klubbmiljö som måste bli mer vardag för Nix som gärna vill ”ha kalas” med alla andra hundar under tiden vi tränar. Vi siktar på och hoppas att vi kommer kunna starta i klass 1 igen till våren! Här är lite utveckling av vårt fria följ!

Agilityträningen går framåt och vi börjar bli jäkligt tighta som ekipage! I dagsläget har vi snart ett 8 pinnars slalom (han tar det ibland, vi har nyss lagt på 4 pinnar till!) och det är i princip kontaktfälten och slalom som fattas för att vi ska kunna tävla i klass 1! Rent uthållighetsmässigt är han där, vi måste bara sansa oss lite mer än nu! Bli lite säkrare på vanliga saker som framförbyten utan skall och pushar utan frustration, separat går dessa bitar jättebra men i kombination blir inbromsningarna något han misstycker om! Video från agilityträning!

Det var allt om Nix. Yes har varit i fight med en annan hund och är halt från och till och därför råder nu strikt koppelvila i tre veckor följt av kvällsmassage och upptrappning. Hoppas det löser hältan, annars får vi boka tid hos kjerstin på ultuna för genomgång av alla muskler men specifikt för högerbak där hältan sitter. Så för tanten gäller inte så mycket annat i dagsläget. Luna skrotar på och får hänga med på mycket och utstråla söthet och pilla med freestylekonster. I övrigt är hon ju med ibland när vi kör agility i Väsby och får då träna slalom och fart som största fokus. Lite vardagsploj.

IMG_7954.JPG

IMG_8259.JPG

IMG_8068.JPG

IMG_8071.JPG

IMG_8327.JPG

IMG_8323.JPG

IMG_8489.JPG

IMG_8363.JPG

One thought on “3 hundar & en bebis är ett heltidsjobb

Kommentera

