Agilitydebut

Jag har en dator! Fantastisk känsla och ett och ett halvt år senare … Nu kanske det blir lite ordning på det här med bloggande. Vi börjar om lite och går igenom viktig händelse nr 1 som handlar om vår agilitydebut.

Väl på plats så insåg vi ju rätt fort att Nix går upp lite för högt i varv på tävlingsplatsen. Inte helt otippat och jag tog inte speciellt illa vid mig då jag känner min varvade lilla kompis rätt bra vid det här laget. Nix fick ligga i bilen en rätt bra stund då Lunas klasser var först ut.

Först var det agilityklassen. Jag var riktigt taggad och faktiskt inte ett dugg nervös. Det enda jag hade i åtanke var att den där jäkla gungan skulle jag hålla hårt på så hon inte flög av. Sagt och gjort. Resten av loppet flöt på bra och Luna nollade det, så himla duktig! Vi kom sammalagt på en 4e plats och plockade vår första pinne i agilityklass 1. På vår andra tävling! Min lilla stjärna!

10429481_10153230385529446_2760554548189716205_n

I hoppklassen var däcket först, följt av slalom. Hon är ju inte hundra på däcket än och blev lite osäker precis efter och in i slalomet. Så med lite ofokus i ryggen blev det en dålig slalomingång och sen tror jag stördes av publiken lite. Så vi struntade i slalomet och sprang vidare, och resten av banan gjorde hon klockrent.

Åter till Nix sen så var han sjukt varvad inför sin agilitystart. Han satt dock fint i starten och gjorde vissa saker riktigt bra. Tex gungan var helt amazing! Och sen satte han superfint i starten och sprang en raksträcka klockrent. Gör om och gör rätt inför hoppklassen. Vi gjorde slut på lite energi och kastade freesbee och lade om planen. Kort skulle vi springa och belöna för att springa ut! Sagt och gjort. Fin start igen, ett klockrent slalom, efter tunnel så var han fortfarande nollad och jag trodde helt ärligt inte vi skulle komma dit så låg jättemycket efter. Han fick ta två hopp och en tunnel påvägen ut och sen fick han hur mycket mjukost som helst. Det slalomet ❤

Sommaren kommer se ut som så att Luna kommer få tävla en hel del. Nix kommer få tävla en gång i månaden men följa med på alla tävlingar och träna på att leka och att vara i miljön. Det kommer bli en spännande resa med min fina kille. Han kommer  kunna bli helt perfekt.

Kommentera

