Och så lite uppåtsving..

Jag tror att den där lilla hunden Luna har läst min blogg för igår på tävlingen i väsby överträffade hon alla mina förväntningar. Man kan väl säga som så att i dagsläget är hon förlåten för alla hyss hon någonsin gjort. Vi började med en hoppklass, som var direkt efter Nix agilityklass. Och vi kom i tid till tävlingen men borde kanske varit där lite tidigare så vi hade hunnit sätta upp tält och sånt, för helt plötsligt var det för banvandring och jag fick springa från tältbygge till banvandring och hade sen ett tidigt nummer med Luna, så gick typ halva banvandringen för att springa och värma upp Luna som fortfarande satt i bilen. Ja, det gick ju bra! Hon levererade concentration, fart och det viktigaste av allt, ett slalom med tryck! Nu måste jag verkligen börja träna ingångar med fart så vi lär oss lita på varandra i dessa situationer. (läs: jag lita på henne.) Vi klättrade upp på en tredje plats av alla starter och snodde åt oss klassens sista pinne! Lyckan var total att vi inte var den långsammaste nollan!

Efter hoppklassen var det Lunas tur igen och jag hade ju redan gått banan för Nix räkning men ville gå om i huvudet och anpassa mig efter Lunas handling. Luna gick in som startnr 1 men vi fick köra som nr 2 då en annan behövde byta plats. Vi gick in som nr 1 och satte en nolla och höll oss kvar i ledningen hela klassen igenom som den enda nollan! Vi gick på promenad under klassens gång och när vi kom tillbaka fick vi höra att vi låg i ledning och den känslan var så jäkla skön!!

Här kommer Lunas två lopp 🙂

Nix presterade i världsklass och vi gick runt båda loppen utan disk! Sån jävla lycka! På hans andra tävling, det trodde jag aldrig! Vi fick en vägran i första agilityklassen för att jag inte pratade med honom ordentligt! Måste börja kommunicera mer med den här hunden då han i princip alltid ligger före mig! I hoppklassen drog vi på oss två vägringar och 10 fel för att jag 1. drog för tidigt från ett hinder. 2. inte pratade ordentligt med Nix och sa fram efter tunnel. Men summa, grymma kontaktfält, grymt slalom och fin helhet och sjuuukt duktig hund! I agilityklassen fick vi en 5e placering och därmed ett pris! Galet, bästa lilla räcerhunden!

   
 

Kommentera

