Livet leker 

Just nu är livet bra! Just nu gör mig livet bara gott, det bara är grej på grej med bra och önskvärda resultat. 

Nix och Luna har gått klockrent på agilitytävlingarna. Nix klarade lydnadsettan. Yes är helt fri från sin skada. Melvin är en frisk och glad pojke. Jag har fått nytt jobb. Min sambo är fantastisk. Ja, livet är bra helt enkelt. 

   
        
Idag på promenaden hem från BK så kom det en aussie framspringandes. Ingen ägare syntes till. Den skulle, trots massa hotfulla försök att få bort den, prompt fram till Nix, som jag löjligt nog hade lyft upp i mina armar. La honom ner på marken, tog av kopplet och kopplade den andra hunden istället. Stog kvar på stället i typ 30 minuter. Fick hjälp av ett par en liten stund medan jag ringde polisen. De sa att de inte hade möjlighet att plocka upp hunden så antingen fick jag släppa den igen eller köra den till polisstationen. Galet! Hur som, så bestämde jag mig för att köra den till stationen. Men när vi började gå, valde jag att skriva ut på facebook att jag hittat en hund. Precis när jag postat det så kommer en tjej springandes. Hunden hade rymt hemifrån! Vilken tur jag stog där så länge så de slapp hämta hunden hos polisen. Nix då, jo, han skötte sig som en ängel under hela tiden och lyssnade på allt jag sa även om han tyckte det var underligt att jag helt plötsligt hade en annan hanhund i kopplet som var lite lätt överförtjust i Nix. 😉 Den där vardagslydnaden är så himla värd. Och jag är tacksam att det bara var Nix med idag, Yes hade blivit rasande. Och det var ju skönt hon slapp bli det! 

Nix och jag ska prova våra vingar i en lydnadstvåa. På hemmaklubben. Får se om det blir bättre känsla på hemmaplan. 🙂 momenten sitter inte helt hundra än men det är ju någon vecka kvar 🙂 . Vi kommer alltså inte vara lika förberedda denna gång, om det är bra eller dåligt visar sig. Kul känns det i alla fall. LP2 siktar vi på, nu ska vi samla erfarenhet och lära oss massor om varandra på tävlingsplanen! Min säl och jag. 

   

Kommentera

