Luna är typ bäst

Jäklar vad det händer grejer. Det lilla skrotet är lite trögsprunget just nu, i löp och varma tider blir det inte någon jättebra kombination! Ändå ligger hon rätt bra till i tiderna när hon väl går runt felfritt. En femma i första loppet i söndags resulterade i en 7e plats. Laddade om och körde järnet och fick till en skön nolla med bra driv (förutom i slalomet) och det blev hela en tredje plats (!) och därmed den sista pinnen i agilityklass 1!!! Så nu är lilla Luna klass 2 hund på heltid, jag blir så stolt! Så nu i helgen ska vi debutera i klass 2 i både hopp och agility! Ska bli spännande att se hur hon tar mer handling och mer/bättre konkurrens! Kul ska det bli! 

   
 Nix gick så himla bra i 3/4 lopp! Det första loppet var en urladdning av spring men sen kom hjärnan igång! Två lopp där vi kom runt med 10 och 20 fel och sista loppet va en jäkligt fin disk! Tyvärr har han rivit lite mer än vad han har gjort tidigare. Känner mig kluven över hur jag ska hantera det. Vi behöver träna på tävling, vi behöver få känna mer flyt. Och ska jag bryta för rivning får vi nästan inget flyt.. I första loppet blev det en rivning, i andra loppet, en rivning, i tredje loppet (med sjukt dålig handling) 2 rivningar och i diskloppet rev han sista två hindrena när jag släppte kontrollen lite för mycket på honom! Men jävligt bra känsla, han känns jävligt fin just nu och när jag kör på och springer så går han klockrent! Heja oss, vi är på frammarsch! 

Filmer kommer ikväll. 🙂 

One thought on “Luna är typ bäst

Kommentera

