Så himla retligt 

vi blev erbjudna en plats på kurs för Jenny damm.. Hade egentligen inte råd, inte tid osv osv.. Tog mig tid, råd. Jag och Nix behöver det! Tänkte jag… Vi hade en mysig bilresa ner och alla var taggade och glada. Förmiddagen dag ett spenderades genom att inspireras av de andra i gruppen, vi gick i eftermiddagspasset. Vid lunch käkar vi och tar sen bilen ner till vattnet, när vi går upp och slänger in hundarna i bilen igen ser vi massor av blod.. Vart kommer det ifrån? Nix har skurit upp en trampdyna ganska djupt…. Vi åker tillbaka och gör rent och kollar med noga, tillräckligt djupt för att det inte ska gå åt springa på! 

Här har vi alltså åkt närmare 50 mil, betalat kurs boende osv osv.. Så gör hunden illa sig precis innan vår tur. Jag grät mängder av frustration. Jävlar vad vi behöver detta!! 
Har känt mig riktigt nedstämd hela kursen som nu är slut. Har inte kunnat riktigt glädjas åt bra sällskap, snälla vänner och trevligt sällskap eller bra instruktör. Bara ältat, jag och Nix hade behövt all tid vi hade kunnat få, jag har lagt ut massor med pengar, med tid, på något som var helt slösat. Okej, jag har fått tips och råd och fick låna den bästa lånehunden Vic av Cecilia. Men jag kan inte låta bli att vara bitter, se det tråkiga i det. Så typiskt mig, så himla typiskt mig. Så retligt, så irriterande, så ledamot. Jag tror att jag satte ner stämningen rejält och jag visste redan när jag såg skadan att det skulle bli så, men jag tappade all motivation, allt humör. Jag ville bara gräva ner mig under en sten. 

Nu sitter jag på tåget påväg hem. Vi skulle ju egentligen tävlat. Hunden jag har är helt fantastisk, fy tusan vad den här lille border Collien ligger nära om hjärtat. Han sköter sig så fantastiskt fint med allt. Nu åker vi hem och vilar, slipar på övningar Jenny gett oss och så får vi väl åka tillbaka nästa sommar. Och då kommer han få vara kopplad en vecka innan och hela kursen, minst! 

Sån otur, så retligt. 

   
    
   

Kommentera

